Melawat Naturopati Pengamal

Melawat Naturopati Pengamal

Latihan Naturopathic meliputi pelbagai mata pelajaran, termasuk anatomi, fisiologi dan kaunseling. Pengamal perubatan semula jadi mempunyai dua matlamat: pertama, untuk membantu anda dalam penyembuhan diri dan, kedua, untuk memperkenalkan anda kepada gaya hidup jangka panjang lebih sihat. Semasa sesi pertama, yang boleh bertahan sehingga satu jam, pengamal akan bertanya beberapa soalan, yang membolehkan dia untuk membina gambaran yang terperinci tentang gaya hidup anda dan latar belakang peribadi dan juga sejarah perubatan.

Dia juga akan mengambil tekanan darah dan nadi, melihat postur anda dan meminta anda tentang diet anda. Pengamal itu juga perlu tahu sama ada anda tertekan, apa yang membuat anda bahagia dan sama ada atau tidak anda bersenam. Dia akan menjadi sangat berminat dalam mana-mana sejarah penyakit dalam keluarga terdekat anda. Apabila idea tentang gaya hidup anda telah ditubuhkan, pengamal boleh mula untuk menangani masalah anda.

Apabila penyebab masalah anda telah didiagnosis, naturopath akan merangka pelan untuk rawatan, yang berbeza-beza mengikut individu dan keadaan mereka. Rawatan adalah sama ada anabolik, iaitu, mereka direka untuk meneguhkan kamu atau katabolik, yang bermakna mereka membersihkan kamu dan memecahkan toksin yang terkumpul di dalam badan anda.

Pengamal perubatan semula jadi percaya bahawa ketoksikan adalah penyebab utama penyakit dan bahawa terdapat hubungan yang kuat antara toksin dan alahan. Atas sebab ini, rawatan yang paling biasa termasuk perubahan kepada diet anda; Pengamal percaya bahawa ini boleh menyembuhkan lapan daripada sepuluh orang. Mereka biasanya mengesyorkan diet yang biologi sejajar, yang termasuk banyak buah-buahan dan sayur-sayuran segar, sebaik-baiknya organik, baru diperah sayur-sayuran dan jus buah-buahan campuran, tiada gula atau halus makanan, sedikit daging pelbagai percuma dan tiada tembakau, alkohol, teh atau kopi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar