Apa Bolehkah Pelarasan Kiropraktik Lakukan Untuk Anda?

Apa Bolehkah Pelarasan Kiropraktik Lakukan Untuk Anda?

Salah seorang pesakit saya minggu ini memberitahu saya dia akan mempunyai tidur malam yang penuh pertama dalam masa 15 tahun malam selepas pelarasan pertama beliau di pejabat saya. Malah, ia telah tiga hari sejak itu dan dia akan tidur sepanjang malam pada setiap daripada mereka. Luar biasa sekali, dia datang untuk sakit belakang pertengahan dia telah menderita dengan selama beberapa tahun di peringkat belum menjengkelkan yang boleh diterima.

Seorang lagi pesakit yang memulakan penjagaan di pejabat saya untuk sakit kepala diabaikan untuk memberitahu saya dia telah mengalami pedih ulu hati dan buasir selama lima tahun sejak kelahiran anak perempuannya. Dan itu hanya minggu INI.

Wow, bunyi seperti kiropraktik adalah benar-benar ajaib! Benar. Bentuk penjagaan kesihatan itu wujud pada tahun 1895 apabila nama penyembuh DD Palmer merasakan tulang belakang tukang cuci di bangunan itu. Beliau mengesan tulang yang tidak duduk secara normal dalam tulang belakang dan sebagainya dia menolak dalam usaha untuk kembali ke kedudukan normal. Dengan itu, janitor itu mendapati bahawa pendengarannya dipulihkan ... sesuatu yang dia telah kehilangan 17 tahun sebelum itu apabila dia merasakan sesuatu yang pop di belakangnya.

DD Palmer telah memulakan kajian terperinci mengenai tulang belakang dan struktur itu. Sebagai sistem saraf terletak di dalam tulang belakang, tulang yang jajar boleh menyebabkan tekanan pada saraf yang sebaliknya akan melakukan kerja mereka tanpa apa-apa gangguan. Apabila satu atau lebih tulang sedikit jajar dari yang lain, ia memanggil subluxation a. Hal ini boleh menyebabkan gejala-gejala seperti di lokasi itu atau ia boleh menyebabkan jauh mencapai kesan kerana tekanan sekarang dikenakan ke atas saraf meninggalkan tulang belakang di kawasan itu. Apabila seseorang mengalami kesemutan atau rasa kebas di tangan atau kaki, ini adalah yang paling sering disebabkan oleh tekanan saraf yang datang dari tulang belakang.

Oleh kerana kebanyakan fungsi badan kawalan saraf kita seperti metabolisme, penyembuhan, dan fungsi organ, mereka tidak memberi kita isyarat yang jelas tentang masalah seperti kesemutan atau kebas. Jika subluxation yang menyebabkan tekanan ke dalam gentian saraf, kerosakan yang terhasil mungkin tidak dapat dikesan untuk tempoh yang panjang. Walau bagaimanapun, jika kepincangan ini berterusan, ia boleh menyebabkan penyakit yang serius. Sebagai contoh, subluxatiion dikaitkan dengan rembesan asid perut mungkin terlibat dalam kejadian penyakit ulser atau refluks asid.

Oleh itu, apabila pesakit mengadu gejala dalam satu kawasan, dengan melaraskan tulang belakang, kita mungkin dapat untuk membetulkan masalah yang sebelum ini tidak berkaitan dengan gejala utama. Begitu juga, jika chiropractor itu menyediakan penjagaan untuk individu dengan sakit leher, mereka juga bekerja dengan kawasan-kawasan tulang belakang yang lain ... pendekatan holistik. Ini macam ajaib keputusan adalah perkara biasa di pejabat kami.

Sekarang balik kepada persoalan apa pelarasan boleh lakukan untuk ANDA. Adakah inventori peribadi kesihatan anda untuk memberi diri anda satu idea. Adakah anda mempunyai fleksibiliti dan pelbagai gerakan anda fikir adalah normal? Kemudian bermula di bahagian atas dan bekerja ke bawah, membuat senarai semua tanda-tanda anda mengalami ... sakit kepala, tinnitus, dan PMS sebagai contoh. Kemudian melawat chiropractor dihormati untuk berunding dan peperiksaan. Anda mungkin mendapati bahawa kualiti hidup anda boleh diperbaiki dan masalah lagi dielakkan. Itulah apa pelarasan boleh lakukan untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar