Kuku jari kaki Kulat Pemulihan yang Pertimbangkan

Kuku jari kaki Kulat Pemulihan yang Pertimbangkan

Kulat kuku jari kaki adalah keadaan yang sangat umum yang boleh menjejaskan ramai orang. Ia boleh menjadi sangat mahal untuk membeli ubat-ubatan kaunter dan rawatan. Dengan menggunakan ubat kulat kuku jari kaki yang boleh anda lakukan di rumah anda akan menjimatkan banyak wang dan merawat keadaan ini lebih awal. Kuku juga boleh mendapatkan dijangkiti juga. Jika tidak dirawat mereka kemungkinan bahawa jangkitan boleh merebak ke kuku lain. Keadaan ini juga mudah berjangkit dan merebak ke anggota keluarga yang lain.

Tanda-tanda yang paling ketara yang anda boleh mendapatkan adalah:

Kuku jari kaki menjadi pekat
Berwarna kuning
Kuku mengangkat dari katil kuku
Kesakitan apabila memakai kasut
Kuku kaki rapuh
Kuku menjadi kering dan retak
Untuk mengelakkan wabak lanjut adalah penting anda menjaga kaki anda kering dan mengelakkan lebih lembapan dengan tidak memakai sarung kaki sepanjang hari, mengeringkan kaki anda dengan betul selepas mandi atau tab mandi dan tidak memakai pengilat kuku.
Beberapa ubat-ubatan kulat kuku jari kaki yang boleh anda cuba di rumah ialah:

Teh minyak pokok yang berasal dari Australia dan merupakan seorang yang kuat sifat bakteria dan kulat antiseptik dan anti. Mencairkan beberapa titik dalam air dan gunakan pad solek atau putik kapas untuk memohon kepada kuku dan sapu anda di dalam. Adakah ini pasangan kali sehari.
Percaya atau tidak tetapi wap sapu Vick boleh merawat keadaan ini. Sapukan pada dua kali sehari untuk hasil yang lebih baik. Jika kuku anda telah gelap apabila menggunakannya, ini biasanya bermaksud bahawa kulat telah meninggal dunia. Terus menggunakan sapu wap sehingga kuku baru anda regrows.
Listerine boleh digunakan untuk sapu pada kuku dijangkiti anda untuk menghapuskan kulat.
Apple cider cuka juga boleh digunakan. Cairkan 1 bahagian cuka untuk 2 bahagian air dan rendam kaki anda.
Dengan menggunakan mana-mana ubat-ubatan ini kulat kuku jari kaki anda akan mempunyai kuku lebih sihat dan anda juga akan membantu mengelakkan sebarang masalah pada masa akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar