Heartburn Penyembuhan Asli - Tiada Kesan Sampingan

Heartburn Penyembuhan Asli - Tiada Kesan Sampingan

Pedih ulu hati adalah perasaan yang berapi-api yang muncul dari perut ke dada anda, disertai dengan rasa pahit di tekak dan mulut. Nama ini mungkin mengelirukan, tetapi penyakit ini tidak berkaitan dengan jantung. Ia berlaku apabila asid perut bergerak ke esofagus; ini juga dikenali sebagai refluks asid.

Terdapat banyak punca pedih ulu hati, yang paling biasa ialah merokok, alkohol, tekanan, makan berlebihan dan kesan sampingan ubat-ubatan tertentu. Keadaan ini kedua-duanya boleh menjadi sederhana dan teruk. Walaupun, dalam kedua-dua kes itu adalah amat menyakitkan. Nasib baik kita boleh menggunakan sama ada di kaunter, preskripsi atau penawar semula jadi untuk merawat pedih ulu hati dan mengelakkan masalah kesihatan yang serius ini.

1. Minum jus Aloe Vera adalah popular sebagai ubat. Orang dewasa boleh mengambil 20 ml jus sebelum makan.

2. teh Adas atau beberapa jenis lain teh herba ringan perlu diambil selepas makan, ini akan mengelakkan masalah ini dan juga melegakan perut.

3. Halia adalah satu lagi ubat popular, ia boleh digunakan mentah atau dalam bentuk teh halia, atau tablet.

4. teh akar Marshmallow adalah pelepasan yang bertindak sangat cepat. Mempunyai tiga cawan teh ini setiap hari boleh memberikan perlindungan yang sangat baik refluks asid.

5. Papaya telah tahu untuk masa yang lama untuk mempunyai kesan yang sangat baik terhadap perut dan penghadaman, sebenarnya selain Aloa Vera ini adalah salah satu ubat herba yang adalah satu kemestian bagi sesiapa yang mencari penawar semula jadi pedih ulu hati. Satu boleh memakannya kerana ia adalah atau membuat salad buah-buahan. Tablet Betik juga boleh digunakan tetapi yang segar adalah lebih baik.

Refluks asid adalah penyakit benar-benar mengganggu, tetapi anda boleh meletakkan satu pengakhiran kepada. Selain daripada remedi yang dinyatakan di atas, perubahan dalam gaya hidup seperti pemakanan yang seimbang, dan senaman juga disyorkan untuk mencegah dan menyembuhkan penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar