Ketuat dan Peranan Rawatan Homeopati

Ketuat dan Peranan Rawatan Homeopati

Pengenalan: Ketuat adalah outgrowths epidermis (outgrowths kulit) yang disebabkan oleh jangkitan kulit dan membran mukus HPV (Human Papilloma Virus). Mereka adalah berjangkit dalam alam semula jadi. Mereka boleh memberi kesan kepada mana-mana bahagian badan. Mereka bukan kanser.

Jenis-jenis ketuat

Verruca plana atau remaja Ketuat: Mereka dilihat pada kanak-kanak biasanya di belakang tangan atau di muka. Mereka adalah licin, kecil, papules rata mengungguli warna kulit.

Vulgaris verruca: Ini memberi kesan kepada mana-mana bahagian badan terutamanya tangan dan kaki. Permukaan adalah kasar dan mereka adalah firma dalam konsisten dan bukan tender.

Plantar dan palmer Ketuat: Mereka berlaku pada tapak kaki atau di tapak tangan. Mereka yang rata kerana tekanan. Mereka mempunyai kecenderungan untuk berkembang ke dalam.

Ketuat: Mereka berlaku di kawasan kemaluan orang dewasa aktif secara seksual daripada jantina sama ada.

Punca:

o Seseorang boleh mendapatkan ketuat yang biasa melalui hubungan secara langsung dengan papillomavirus manusia (HPV). Satu juga boleh mendapat virus ketuat dengan menyentuh tuala atau objek yang digunakan oleh seseorang yang mempunyai virus. Orang yang lebih mudah terdedah lebih arone untuk mendapatkan mereka.

o Ketuat biasanya merebak melalui kulit pecah, seperti pea kuku atau mengikis. Menggigit kuku juga boleh menyebabkan ketuat untuk menyebarkan di hujung jari anda dan sekitar kuku anda.

Komplikasi:
Ketuat baru boleh muncul dengan cepat selepas yang lama hilang sebagai ketuat menumpahkan virus HPV.

Rawatan

Pengurusan homeopati

Ubat-ubatan homeopati diberi secara dalaman memberikan hasil yang indah dan ia adalah dinasihatkan supaya tidak memotong ketuat. Homeopati percaya bahawa apabila terdapat kekacauan kekerasan atau kehidupan daya penting atau dalam erti kata lain tidak seimbang kecil dalam badan ia dinyatakan melalui kulit dalam bentuk beberapa letusan atau ketuat.

Ia adalah satu manifestasi zahir daripada kuasa vital gila dalaman. Jika kita memotong ketuat atau cuba untuk mengeluarkannya, penyakit dihidupkan ke dalam dan kemudian organ-organ penting boleh terjejas. Oleh itu, ia adalah perlu untuk merawat orang yang secara keseluruhan dengan mempertimbangkan gejala yang lain juga dan bukan sahaja ketuat beliau.

A pengambilan kes terperinci diperlukan dengan mengambil kira miasms (ejen menghasilkan penyakit) dan gejala mental dan fizikal pesakit. Kemudian ubat perlembagaan ditetapkan mempertimbangkan latar belakang miasmatic dan faktor-faktor lain.

Dalam masa beberapa hari atau bulan ketuat akan hilang dan anda akan dipulihkan kepada kesihatan. Anda juga akan menghalang mana-mana penyakit yang memberi kesan kepada anda di masa depan.

Pencegahan

Dalam usaha untuk mencegah penyebaran ketuat

o Ia adalah dinasihatkan untuk tidak menyentuh mereka memetik boleh menyebarkan virus.

o Jangan menggigit kuku anda jika anda mempunyai ketuat berhampiran kuku jari anda.

o Jangan mencukur kawasan yang mempunyai ketuat.

o Gunakan penggunting kuku yang berbeza untuk kuku sihat.

Laman Web: http://www.happylivin.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar