Berpeluh berlebihan Punca - Punca Sesetengah bersama untuk Berpeluh Terlalu Banyak

Berpeluh berlebihan Punca - Punca Sesetengah bersama untuk Berpeluh Terlalu Banyak

Berpeluh berlebihan tidak berapa cantik pada semua untuk berurusan dengan. Bagi kebanyakan orang isu ini didatangi secara beransur-ansur lebih masa dan sebelum kita tahu kita dipukul dengan begitu teruk bahawa kita benar-benar tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Berpeluh terlalu banyak mungkin banyak yang lebih biasa daripada yang kita jangkakan. Ini tidak menghairankan apabila dunia Barat terdiri semua roh lebih sihat daripada yang sihat. Lebih daripada dua pertiga daripada penduduk mempunyai berat badan berlebihan dan berat badan berlebihan merupakan faktor yang menyumbang banyak untuk peluh berlebihan (pun tidak bertujuan!). Apabila anda mempunyai berat badan berlebihan anda meletakkan tekanan yang lebih besar pada badan anda. Tekanan menyebabkan jantung anda berdenyut lebih cepat dan menyebabkan anda berpeluh lebih. Selain daripada tekanan dan ketegangan anda meletakkan pada badan anda, anda juga sangat mungkin akan dehidrasi walaupun anda kemungkinan besar mengekalkan banyak cecair. Dehidrasi menyumbang kepada berpeluh kerana apabila kita mengalami dehidrasi ia adalah lebih sukar untuk badan untuk mengekalkan suhu yang begitu dalam usaha untuk menyejukkan dirinya ke bawah ia berpeluh. Menjaga terhidrat dan menurunkan berat badan dan isu-isu berpeluh anda boleh diubati semudah itu!

Kafein, alkohol dan makanan lain yang boleh menyumbang kepada kebimbangan juga akan meningkatkan kemungkinan anda mempunyai masalah berpeluh terutamanya jika anda adalah orang yang cemas. Ramai penghidap berpeluh terlalu banyak juga cenderung lebih bimbang daripada orang biasa dan beberapa mengambil kebimbangan ini akibat berpeluh. Ia boleh menjadi satu lingkaran kemiskinan. Teknik belajar untuk membantu menenangkan diri anda ke bawah dan pembelajaran pengurusan stres akan mempunyai kesan yang besar kepada kesejahteraan dan tahap peluh.

Ini adalah hanya beberapa sebab-sebab biasa yang boleh menyumbang kepada berpeluh tetapi terdapat banyak lagi. Mengetahui sebab-sebab anda sendiri adalah kunci kejayaan anda dalam mengatasi berpeluh berlebihan untuk kebaikan. Tiada lotion, deodoran, pil atau pembedahan akan pernah mengubati punca, semua ia pernah ia menutupinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar